Els empleats de ”la Caixa” aporten 102,4 tones de menjar al Banc d’Aliments

18.12.09

”la Caixa” ha implicat tots els seus empleats en la recollida d'aliments bàsics en favor de les persones més necessitades. La Campanya de Recollida d'Aliments s'ha dut a terme entre el dilluns 14 i el divendres 18 de desembre. Els queviures recollits es lliuraran al Banc d'Aliments. Des dels seus magatzems, distribuïts per tot Espanya, el Banc subministrarà els productes a diferents entitats socials que atenen directament persones amb dificultats.   La campanya s'ha dut a terme a les 8 direccions territorials que ”la Caixa” té a tot Espanya. El Programa de Voluntariat, en el qual s'emmarca la iniciativa, ha aconseguit mobilitzar els més de 27.000 empleats de l'entitat financera en l'obtenció de 102,4 tones d'aliments.   Els aliments s'han recollit a cadascuna de les 5.500 sucursals de l'entitat financera, als Serveis Centrals de ”la Caixa” a Barcelona i als centres socials, culturals i científics de la Fundació ”la Caixa” (CosmoCaixa, CentroCaixa i CaixaForum). En una setmana s'han omplert  3.795 caixes d'aliments bàsics.   El voluntariat constitueix l'expressió activa de la societat en la lluita contra les desigualtats. A Espanya, més d'1.800.000 persones ja col·laboren de manera altruista en 15.000 associacions.   El programa de Voluntariat Corporatiu de ”la Caixa” disposa en aquests moments de més de 3.000 voluntaris (empleats en actiu o jubilats, com també els seus familiars i amics) implicats en la realització de tasques solidàries. A tot Espanya hi ha 45 associacions provincials de voluntaris de ”la Caixa”.