L’Obra Social ”la Caixa” destina 150.000 euros al primer Centre Solidari de la Fundació FC. Barcelona a Catalunya

19.09.09

La directora general adjunta de la Fundació ”la Caixa”, Elisa Durán, i el president del FC Barcelona, Joan Laporta, han clausurat avui el primer fòrum d'entitats d'acció social vinculades a dos dels programes impulsats per l'entitat financera i el club de futbol: la Xarxa Internacional de Centres Solidaris (XICS) i les Jornades d'Esport Solidari. A l'acte també han assistit el director adjunt de l'àrea de Medi Ambient i Ciència de la Fundació ”la Caixa”, Xavier Bertolín, i la directora general de la Fundació FC Barcelona, Marta Segú.   Durant la clausura, l'Obra Social ”la Caixa” ha fet entrega d'un xec per valor de 150.000 euros que es destinarà al primer centre a Catalunya de la Xarxa Internacional de Centres Solidaris, situat a Santa Coloma de Gramenet i dirigit a nens de 6 a 16 anys en risc o situació d'exclusió social. L'espai forma part d'una xarxa que s'estén fins a Burkina Faso, Brasil, Equador, Marroc, Mèxic, Senegal, Malawi, Mali i l'Índia.   El Fòrum Internacional XICS-JES es va inaugurar el passat 14 de setembre i ha comptat amb la participació de representants de diverses entitats socials vinculades a CaixaProinfància, el programa de superació de la pobresa infantil de l'Obra Social ”la Caixa”, així com de dos educadors de cada Centre Solidari Internacional promogut per la Fundació FC Barcelona.    Aquestes actuacions s'emmarquen en el projecte impulsat per l'Obra Social ”la Caixa” i la Fundació FC Barcelona amb l'objectiu de fomentar l'esport com a eina d'inclusió social dels infants. L'entitat financera destina 500.000 euros a aquest conveni de col·laboració, que ja ha promogut diferents iniciatives per a  nens que viuen en llars que enfronten situacions de dificultat. Entre elles destaquen les Jornades d'Esport Solidari 2009, destinades a aprofundir en el paper que pot arribar a adquirir la pràctica esportiva en els processos d'inclusió social de la infància més desafavorida, i la Gimcana Solidària, celebrada en el marc de la Tamborinada 2009.   El conveni entre ambdues institucions abasta diversos tipus d'accions: educatives, lúdiques, divulgatives... Totes elles amb l'objectiu de treballar pel benestar d'aquests nens. El projecte parteix del convenciment que la pràctica de l'esport no només afavoreix el desenvolupament de les capacitats motrius i la bona salut física, sinó també que aquesta esdevé per als infants una petita escola de vida, en la qual aprenen com funciona el món i els seus valors. L'esport es converteix, d'aquesta manera, en un àmbit per al foment de les relacions socials, en el qual el nen es marca fites col·lectives.