La xarxa de mediadors interculturals impulsada per ”la Caixa” i del Departament de Salut realitzen més de 4.300 intervencions durant el primer any

20.02.09

El director general de la Fundació ”la Caixa”, Jaume Lanaspa, i la consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, Marina Geli, han presentat els resultats del primer any del projecte centrat a enfortir la figura del professional de la mediació i la xarxa de mediadors interculturals que treballen en els centres sanitaris de Catalunya. L'objectiu de la iniciativa ha estat implantar, de manera sòlida, la mediació intercultural en l'àmbit de la salut i millorar l'accessibilitat de la població immigrant als serveis de salut. Durant aquest primer any, s'ha assolit la formació de mediadors en l'àmbit sanitari, l'adaptació dels recursos de mediació a les necessitats territorials amb un increment del nombre de mediadors interculturals, i la creació d'un centre coordinador de les actuacions d'aquests professionals en els diversos centres. Dins el sistema sanitari, les especialitats en les què més s'ha sol·licitat el servei de mediació són: ginecologia, obstetrícia, pediatria, medicina interna i medicina familiar. Com a beneficiaris particulars, el 62% de les peticions han estat realitzades per dones i en quant a l'origen dels demandants, majoritàriament s'ha atès a magrebins, asiàtics i subsaharians.  L'Obra Social ”la Caixa” destina prop de 2,3 milions d'euros per al desenvolupament d'aquest nou projecte durant els dos anys de conveni.