L’Obra Social ”la Caixa” llança un innovador format de notes de premsa multimèdia que aprofita els avantatges de les noves tecnologies

27.10.08

L'àrea de comunicació de l'Obra Social ”la Caixa” ha llançat avui un innovador format de nota de premsa, les notes de premsa multimèdia, de les quals tant els mitjans audiovisuals i les plataformes digitals com la premsa escrita i la ràdio podran treure profit. Les noves notes de premsa multimèdia estaran a partir d'ara a disposició de tots els periodistes perquè puguin reproduir-les i baixar-se-les a la sala de premsa de l'Obra Social ”la Caixa”: ().

L'objectiu principal d'aquesta iniciativa és facilitar la tasca als mitjans de comunicació i oferir-los un recurs informatiu que sempre puguin tenir a mà, independentment del moment en què es va presentar i sense restriccions de cap tipus. A la sala de premsa els periodistes podran trobar peces multimèdia molt diverses que proporcionaran informació precisa i, moltes vegades, atemporal. També s'hi inclouran testimonis de persones que participen en els programes de l'Obra Social ”la Caixa”, declaracions d'entitats involucrades en el seu desenvolupament i declaracions institucionals. Per facilitar la cerca, els continguts estaran vinculats al programa de l'Obra Social ”la Caixa” corresponent i, per tant, comprendran un ampli ventall de temàtiques, des de les socials i les culturals fins a les mediambientals, les científiques i les educatives. Això suposarà un apropament important de l'acció de l'Obra Social ”la Caixa” als mitjans gràcies al component gràfic d'aquest format.

Aquest nou servei de l'àrea de comunicació es posarà en marxa amb la publicació de les peces vinculades al balanç del primer any de funcionament de CaixaProinfància, el programa de superació de la pobresa infantil que impulsa l'entitat financera. D'aquesta manera, simplement accedint a la sala de premsa de l'Obra Social ”la Caixa”, els periodistes podran conèixer el projecte Vincles, un espai de suport per a famílies en risc d'exclusió social. Entre aquests continguts relacionats amb CaixaProinfància també s'inclourà el testimoni d'una de les mares que percep ajuts de l'entitat financera.

Amb el llançament de les notes de premsa multimèdia, l'àrea de comunicació de l'Obra Social ”la Caixa” aposta especialment pel format de vídeo, entenent que actualment és un dels elements de més projecció als mitjans digitals. Es calcula que, només als Estats Units, i segons dades de l'empresa de mesurament d'audiències ComScore, els usuaris d'internet veuen mensualment 11.500 milions de vídeos. A Espanya, l'audiència de les pàgines web amb continguts multimèdia va superar els 10,6 milions de visites l'agost de l'any passat. Un altre dels recursos que es fan servir a les plataformes digitals i als mitjans multimèdia que també s'incorporaran a les noves notes de premsa multimèdia seran els arxius d'àudio i els desenvolupaments infogràfics.

Aquest format innovador es podrà distribuir a través d'allò que els experts anomenen web 2.0 (blocs, xarxes socials...), ja que l'accés a les notes de premsa multimèdia serà públic i gratuït. L'àrea de comunicació de l'Obra Social ”la Caixa” ha seleccionat Youtube (http://es.youtube.com/user/laCaixaTV) com a plataforma per emmagatzemar aquests nous continguts multimèdia.

Segons Javier Zuloaga, director de l'àrea de comunicació de l'Obra Social ”la Caixa”, "internet s'ha consolidat com un dels mitjans de més projecció en l'àmbit de la comunicació i mostra un creixement sòlid". "La xarxa −afegeix Javier Zuloaga− és un espai en què tot passa a una gran velocitat, i per aquest motiu hem considerat que facilitar la feina als periodistes dels mitjans digitals i multimèdia oferint-los continguts dissenyats especialment per a ells és una proposta molt innovadora que, en un futur pròxim, faran totes les grans corporacions".

La implementació, per part de l'Obra Social ”la Caixa”, dels continguts multimèdia en la comunicació corporativa està en consonància amb el lideratge en innovació tecnològica en el qual ”la Caixa” és l'entitat financera referent.