”la Caixa” invertirà 7 milions d’euros en la creació d’una pionera Unitat d’Investigació en Teràpia Molecular del Càncer a l’Hospital Vall d’Hebron

19.07.07

La consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, Marina Geli, i el president de ”la Caixa”, Isidre Fainé, han rubricat aquest matí un acord en virtut del qual el centre sanitari disposarà d'una pionera Unitat d'Investigació en Teràpia Molecular del Càncer. L'acte ha comptat amb la assistència de Josep F. de Conrado, director executiu de l'Obra Social ”la Caixa”.

La nova instal·lació serà a càrrec del Dr. Josep Baselga, director científic de la Fundació Vall d'Hebron d'Investigació Oncològica (FVHIO) i el fet de crear-la i posar-la en marxa suposarà per a l'Obra Social ”la Caixa”una inversió de 7 milions d'euros, a raó d'un milió d'euros anuals durant els set anys vinents.

La signatura de l'acord implica, a més, l'entrada de ”la Caixa” en el Patronat de l'acabada de crear Fundació Privada Institut d'Investigació Oncològica Vall d'Hebron (VHIO), a través de la qual es posarà en funcionament en equipament d'elit en investigació oncològica en el marc d'un hospital de referència.

L'Obra Social ”la Caixa” ja és present a l'Hospital Vall d'Hebron a través del seu programa de CiberCaixa, espais adreçats a minimitzar l'impacte emocional i escolar que pugui generar en menors malalts un ingrés de llarga durada. La CiberCaixa Hospitalària de l'Hospital Vall d'Hebron va ser la primera que va inaugurar l'Obra Social ”la Caixa”a tot Espanya, dins d'un programa que actualment té 44 instal·lacions en marxa. Les dues institucions també col·laboren en un programa d'investigació sobre trastorns límit de la personalitat.