CosmoCaixa aplega els directors de tots els Museus de la Ciència d’Espanya

03.06.02

Compartir les experiències que des dels museus contribueixen a divulgar la ciència és l'objectiu de la Reunió Anual de Directors de Museus de la Ciència i Planetaris que els propers dies 4 i 5 de juny se celebrarà a CosmoCaixa, el museu de la ciència de la Fundació ”la Caixa” a Alcobendas. La ciència es troba en apogeu a Espanya i la creixent inauguració, en els últims anys, de museus dedicats a la seva difusió n'és un reflex fidel. Al nostre país, el nombre de museus de la ciència i planetaris ja arriba a 21, i molts es caracteritzen per la divulgació interactiva dels continguts científics.Els directors de tots aquests centres es reuniran durant dos dies a CosmoCaixa per tal d'avaluar el desenvolupament de la museologia científica i trobar maneres de contribuir-hi. Jorge Wagensberg, director científic dels museus de la ciència de la Fundació ”la Caixa”, Ramón Nuñez, màxim responsable dels Museus Científics de la Corunya, Javier Armentia, director del Planetari de Pamplona, o Manuel Toharia, director del Museu de les Ciències Príncep Felip de València, seran alguns dels professionals que assistiran a aquesta trobada, juntament amb els responsables dels museus de Tenerife, Granada, Màlaga, Sant Sebastià, Múrcia o el futur Museo de la Ciencia de Valladolid, entre altres.A més, la reunió comptarà, al llarg del dimecres, amb la presència de Walter T. R. Witschey, president de l'ASTC –Association of Science-Technology Centers (l'organització que agrupa els museus de la ciència dels Estats Units)–, i de Walter Staveloz, director executiu d'ECSITE –European Collaborative for Science, Industry & Technology Exhibitions–, l'entitat que aplega els centres europeus.CosmoCaixa, el museu de la ciència de la Fundació ”la Caixa” a Alcobendas, va obrir les portes l'abril del 2000 i en els seus dos primers anys de vida ha superat el milió de visitants. Entre les personalitats que han participat en les seves activitats destaquen premis Nobel com ara Paul Crutzen, Christian de Duve i Georges Charpak i investigadors com ara Lynn Margullis, David McKay o Steven Rose.Reunió Anual de Directors de Museus de la Ciència i PlanetarisData: 4 i 5 de juny de 2002Lloc: CosmoCaixa. Pintor Velázquez, s/n. 28100. Alcobendas. Madrid. www.fundacion.lacaixa.es