Michael Abdul-Masih analitza estrelles en l'Institut d'Astrofísica de Canàries.

Michael Abdul-Masih

Doctor en Astrofísica per la KU Leuven i investigador postdoctoral a l’Instituto de Astrofísica de Canarias

Santa Cruz de Tenerife

Descripció

Fa els estudis de grau i màster als Estats Units i posteriorment es trasllada a Bèlgica per fer els estudis de doctorat a la KU Leuven amb una tesi centrada en la caracterització observacional d’estrelles massives. Durant el seu doctorat desenvolupa el codi SPAMMS, que té en compte la geometria tridimensional de les estrelles no esfèriques. Després obté una beca postdoctoral a l’Observatori Europeu Austral de Xile. Allà treballa a l’Observatori Paranal com a astrònom de suport per a la Université Toulouse III i com a operador dels instruments associats X-SHOOTER, SPHERE, CRIRES i ESPRESSO.

Actualment, gràcies a la beca de postdoctorat Junior Leader Incoming de la Fundació ”la Caixa”, cursa un postdoctorat a l’Instituto de Astrofísica de Canarias, on investiga l’ampliació de la mostra de binàries massives de sobrecontacte, un tipus de sistemes compostos per dues estrelles que són tan a prop que comparteixen les capes exteriors.

Ana Escorza Santos

Astrofíscios_Canarias_Ana Escorza_Becas_Mediahub1

Doctora en Astronomia i Astrofísica per la KU Leuven i investigadora postdoctoral a l’Instituto de Astrofísica de Canarias

Llicenciada en Física per la Universidad de Zaragoza el 2013, amb un màster en Astronomia i Astrofísica el 2015 per la KU Leuven, on a més es doctora en Astronomia y Astrofísica el 2020 per mitjà d’un programa de col·laboració entre la KU Leuven i ...