Daniel López Serrano

Científic titular del CSIC i director del grup de Biologia Molecular de les Infeccions

Localització

Descripció

Investigador científic del CSIC, és director del grup de Biologia Molecular de les Infeccions (MIB). Des del 2010 lidera el laboratori MIB després d’haver iniciat la seva carrera com a IP júnior a la Universität Würzburg (Alemanya) fins al 2015 i continuar en el CNB-CSIC (Espanya). La seva trajectòria inclou estudis postdoctorals a la Harvard University (Estats Units) i un doctorat en Bioquímica atorgat per la Universidad de Murcia.

López Serrano, que és un referent en la investigació de l’organització cel·lular bacteriana, està centrat en la formació de microdominis en la membrana bacteriana i el seu paper en la resistència als antibiòtics utilitzant Staphylococcus aureus com a model. El grup MIB ha publicat sota la seva direcció més de 50 treballs en destacades revistes i ha obtingut finançament competitiu. Daniel López Serrano és membre de l’Acadèmia Europea de Microbiologia des del 2018 i ha estat reconegut amb els premis de biomedicina de la Fundació Banc de Sabadell i de la Fundación Caja Rural Granada el 2018.