El 2020 la Fundació ”la Caixa” ha ofert acompanyament emocional i espiritual a 56.730 persones en processos de final de vida i dol

15.01.21

La crisi de la COVID-19 ha fet visible l’impacte de la mort i la necessitat d’un acompanyament integral, humà i càlid a les persones que es troben al final de la vida i als seus familiars.

Els professionals que formen part del programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades impulsat per Isidre Fainé, president de la Fundació ”la Caixa”, han viscut un any d’alta intensitat, esdevenint els seus serveis més sol·licitats i valorats que mai en els entorns hospitalaris.

24.894 pacients i 31.836 familiars han estat atesos pels 44 equips d’atenció psicosocial a 132 hospitals i 133 unitats domiciliàries de tot Espanya. A Catalunya, 7.151 pacients i 7.589 familiars.

L’impuls de noves vies per cobrir necessitats emergents com ara l’atenció a distància s’ha convertit en llavor de transformació en l’àmbit de les cures pal·liatives.