El projecte Genomic Research At Fundació ACE permet identificar noves estratègies per tractar l’Alzheimer

23.05.18

Fundació ACE presenta els primers resultats del projecte GR@CE, impulsat per la Fundació Bancària ”la Caixa” i Grifols, en el II Symposium on Dementia Genetics.

El projecte GR@CE es va posar en marxa l'any 2016 amb l'objectiu d'identificar una nova generació de gens implicats en l'Alzheimer que aportin dades per al disseny de nous tractaments per fer front a aquesta malaltia.

Àngel Font, director corporatiu de l'Àrea d'Investigació i Estratègia de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Mercè Boada, directora mèdica de Fundació ACE  i Víctor Grífols, president de Grifols, inauguren avui a CosmoCaixa el II Symposium on Dementia Genetics.

Es calcula que el 2050 existiran en el món 135 milions de persones afectades per l'Alzheimer. Actualment, a Espanya afecta més de 800.000 persones.

De moment, GR@CE ha permès distingir per primera vegada tres categories distintes de gens implicats en l'Alzheimer, el què suposa una nova via per al disseny de noves estratègies i l'impuls de teràpies combinades per al tractament de la malaltia d'Alzheimer.

L'estudi ha analitzat 7.414 genomes de pacients, una de les mostres d'un únic centre més gran del món. Els resultats seran molt rellevants per l'alta homogeneïtat de la mostra.