El Ministeri de Sanitat i la Fundació Bancària ”la Caixa” renoven el compromís que ha permès atendre 134.700 persones al final de la vida

08.05.18

El president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, i la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, Dolors Montserrat, signen un conveni per promoure l'atenció integral al final de la vida i la humanització de la salut.

Des que es va posar en marxa fa nou anys, 134.700 pacients i 187.700 familiars han estat atesos pel Programa per a l'Atenció  Integral a Persones amb Malalties Avançades de la Fundació Bancària ”la Caixa”, que s'implementa en 124 hospitals i 130 unitats de suport domiciliari, a través de 42 equips d'atenció psicosocial (EAPS). L'entitat hi ha destinat un pressupost de 86,5 milions d'euros.

A més, l'entitat col·laborarà amb el Ministeri en projectes com CaixaProinfància, Incorpora, Intervenció Comunitària Intercultural i Gent Gran, dirigits a la humanització de la salut i la millora de la qualitat assistencial de tot tipus de col·lectius

«La salut és el bé més preuat, i a la Fundació Bancària ”la Caixa” estem fermament compromesos a garantir l'atenció integral de les persones que passen per situacions difícils. Volem estar al costat de totes elles, des de la infància hospitalitzada fins a les persones que es troben a la fase final de la seva vida», ha assenyalat Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, que ha impulsat i promogut de forma molt personal aquest programa.