La Fundació Bancària ”la Caixa” i la Generalitat de Catalunya destinen 30 milions d’euros a actuacions d’obra social durant el 2016

27.10.16

Ambdues institucions impulsen enguany projectes d’índole social, cultural i educativa, alhora que pren rellevància l’aposta per la investigació a Catalunya.

“L’arrelament al territori i la proximitat als ciutadans i a les seves preocupacions són característiques intrínseques a l’Obra Social ”la Caixa” des de la seva creació, fa més d’un segle. Són aquests dos principis d’actuació els que guien la nostra col·laboració amb la Generalitat des de fa gairebé dues dècades i els que ens permeten arribar a més catalans any rere any”, ha explicat el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé.

El vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, subratlla la importància de la col?laboració entre les institucions del territori i destaca l’impacte “ampli i transversal” d’aquest conveni, “que inclou actuacions en àrees prioritàries per al Govern de la Generalitat, com ara la salut, l’assistència als col?lectius més necessitats o el suport a les famílies”.

Alguns dels projectes seleccionats en el marc del conveni són: la concessió de beques per a menjador escolar dirigides a alumnes en situació de vulnerabilitat; el suport a la tasca de l'ONG Proactiva Open Arms en el salvament de refugiats al mar Mediterrani, la promoció de la recerca universitària a Catalunya a través de RecerCaixa o el suport a projectes d'investigació mèdica en àmbits com el càncer, l'Alzheimer o la salut global.