L’Obra Social ”la Caixa” implanta el seu Programa per a l’Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades en 104 hospitals espanyols

06.02.15

L'Obra Social ”la Caixa” ha presentat una convocatòria dirigida a entitats sense ànim de lucre vinculades a l'àmbit sanitari per formar nous equips d'atenció psicosocial i ampliar el seu Programa per a l'Atenció Integral de Persones amb Malalties Avançades.

Des del gener del 2009, 65.515 pacients i 96.639 familiars han rebut el suport d'aquest programa de l'Obra Social ”la Caixa” a través de 61 centres sociosanitaris. Ara, el projecte s'amplia fins a assolir els 104 hospitals a tot Espanya i les 130 unitats de suport domiciliari, a través de 42 equips d'atenció psicosocial.

Amb aquesta iniciativa, l'entitat complementa el model actual d'atenció a les persones amb malalties avançades amb la finalitat d'assolir una atenció integral que tingui en compte els aspectes psicosocials: tant el suport emocional, social i espiritual al pacient i als seus familiars, com l'atenció al dol, el suport a professionals de cures pal·liatives i l'acompanyament de voluntaris.

L'Obra Social ”la Caixa” ha destinat a aquest programa un pressupost de 45,3 milions d'euros des que es va posar en marxa el 2009. L'èxit d'aquest projecte tan innovador n'ha facilitat la implantació també a Mèxic i Hong Kong a través d'entitats locals.

«La salut és el bé més preuat, i a l'Obra Social ”la Caixa” estem fermament compromesos a garantir l'atenció sanitària de les persones que travessen situacions difícils. Volem estar al costat de tots, des dels infants hospitalitzats fins a les persones que pateixen una malaltia avançada i estan a la fase final de la seva vida», ha indicat Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”.