El Ministeri de Sanitat i l’Obra Social ”la Caixa” impulsen l’atenció psicosocial en les cures pal·liatives

27.05.10

Trinidad Jiménez, ministra de Sanitat i Política Social, i Isidre Fainé, president de ”la Caixa” i de la Fundació ”la Caixa”, renoven l'acord per desenvolupar el programa d'atenció a persones amb malalties avançades i als seus familiars.

El programa de l'Obra Social ”la Caixa” ja ha atès 9.750 pacients i 16.000 familiars de tot Espanya. El 45% dels malalts avançats que han rebut atenció psicosocial, emocional, psicològica i espiritual han reduït els nivells d'ansietat, depressió i insomni.

El Ministeri de Sanitat avala el contingut i la metodologia del programa i acorda amb l'Obra Social ”la Caixa” la creació d'una Comissió Mixta de Seguiment per vetllar per l'aplicació del programa i la generalització de l'atenció psicosocial dels malalts.

L'Obra Social ”la Caixa”, que dedica un pressupost d'11 milions d'euros al programa, amb la iniciativa pretén complementar el model actual de cures a les persones amb malalties avançades, basat principalment en l'atenció mèdica.