La Fundació ”la Caixa” i la Conselleria de Sanitat presenten els equips de suport psicosocial del nou Programa per a l’Atenció Integral a Malalts Avançats

València

30.06.09

València compta amb dos equips multidisciplinars de suport emocional i psicològic, procedents d'organitzacions no lucratives. Formen part dels 30 equips que desenvolupen un programa pioner per a l'Atenció Integral a Persones amb Malalties Avançades a les 17 comunitats autònomes.   ASPANION i CARENA seran les encarregades de portar a terme aquest projecte proporcionant atenció específica en cures pal·liatives als Hospitals de la Fe, el Clínic, el General de València, el General d'Alacant , el Peset i l'Hospital de Dènia.   L'objectiu és crear un model nou d'atenció integral al malalt avançat per millorar-ne la qualitat de vida, i complementar el sistema actual amb el suport psicològic i emocional.   A Espanya es calcula que, de les 384.000 persones que moren anualment, 150.000 necessiten atenció específica en aquest àmbit de les cures pal·liatives. El programa atendrà l'any 2009 més de 12.000 pacients.   L'Obra Social ”la Caixa” destina enguany un pressupost de 6 milions d'euros al desenvolupament del programa.