M’assemblo molt al meu pare

06.06.03

Proporcionar una eina que serveixi per normalitzar i integrar la malaltia de Parkinson en l'àmbit familiar és un dels principals objectius del llibre M'assemblo molt al meu pare que ha editat la Fundació ”la Caixa”. Aquesta publicació està concebuda per ser un element de treball per a pares i educadors per explicar què és la malaltia de Parkinson d'una manera senzilla integrada dins la vida quotidiana. El text i les il·lustracions de M'assemblo molt al meu pare són de Mabel Piérola (Madrid 1953) guanyadora del Premi Apel·les Mestres (1991) pel llibre El asunto de mis papás y del Premi Nacional del Llibre (1992) per El llibre de la por; entre molts d'altres. Aquest llibre s'emmarca dins de les iniciatives per a sensibilitzar i informar als més menuts sobre les malalties neurodegeneratives que la Fundació ”la Caixa” promou des del seu programa d'Alzheimer. M'assemblo molt al meu pare"Les fulles tremolen als arbresquan bufa el vent.El flam tremola al platquan el porta la mare.Les finestres tremolen quan passa un camió.El meu pare també tremolacom els vidres, com les postres, com les branques"Així comença el llibre M'assemblo molt al meu pare que explica des del punt de vista d'un nen la malaltia que pateix el seu pare: el Parkinson. La historia reflexa la situació d'un malalt jove (35-45 anys) i va desgranant de forma molt subtil diferents situacions en què es troba un afectat per aquesta malaltia neurodegenerativa. Aquest llibre ha estat pensat per a ser llegit "en família", és a dir, és una publicació que per les seves característiques, estil marcadament poètic i temàtica complexa, necessita d'un adult que vagi guiant la lectura i pugui atendre els dubtes o preguntes del petit lector. El llibre que és de distribució gratuïta es pot aconseguir trucant al Servei d'Informació de la Fundació ”la Caixa” al 902 22 30 40. Pròximament, es podrà consultar a la pàgina web de la Fundació: www.fundacio.lacaixa.esQuè és el Parkinson?El Parkinson és una malaltia del sistema nerviós central que afecta les zones del cervell encarregades del control i la coordinació del moviment, l'equilibri, el manteniment del to muscular i la postura. Aquesta malaltia neurodegenerativa no fa distincions en l'edat, la raça i el sexe i es calcula que afecta aproximadament a 2 de cada 100 persones entre els majors de 65 anys. Cal tenir en compte però que cada vegada són més freqüents casos en persones de mitjana edat, situació que precisament reflexa el llibre. El primers casos de Parkinson es van diagnosticar l'any 1817; malgrat això, avui dia encara se'n desconeixen les causes. Els tractaments farmacològics i quirúrgics alleugereixen els símptomes de la malaltia. També, mitjançant teràpies de rehabilitació, els malalts recuperen en part les seves funcions i milloren notablement la seva qualitat de vida.Breu currículum de la autora- Mabel PiérolaNeix a Madrid el 1953. Estudia Belles Arts a Madrid i Barcelona. Des de 1982 ha sigut professora d'Arts plàstiques i ha participat en diverses exposicions. Des de fa més de 15 anys treballa com escriptora, il·lustradora i conta-contes. Ha guanyat nombrosos premis, els més destacats dels quals són: el Premi Apel·les Mestres pel llibre El asunto de mis papás (1991), el Premi Nacional a la obra millor il·lustrada per El llibre de la por (1992), Premi internacional d'il·lustració Fundación Santa Maria per No sé, llibre seleccionat com una de les cent millors obres de Literatura Infantil Espanyola del segle XX en el VI Simposi sobre literatura infantil i lectura organitzat per la Fundación Sánchez Ruipérez (2000). L'any 2002 fou guardonada amb el Premi Hospital de Sany Joan de Deu d'il·lustració a la trajectòria professional.

Etiquetes