Programa d’Alzheimer: La Fundació ”la Caixa” elabora activitats i materials de reminiscència per a malalts d’Alzheimer

26.04.02

Les malalties neurodegeneratives constitueixen avui dia un problema social i sanitari de primer ordre. L'Alzheimer, per les seves característiques, exigeix buscar uns mètodes flexibles d'atenció al malalt que permetin combinar el diagnòstic i la teràpia amb el suport familiar i social. Per això, les tècniques de reminiscència han resultat un element útil en les teràpies no farmacològiques. Aquestes tècniques ajuden els malalts a treballar i estimular la seva memòria remota i emocional, a més de fomentar la percepció de la seva pròpia identitat. També contribueixen a millorar la comunicació entre el malalt i la persona que l'atén, alhora que ajuden a reduir el grau d'exclusió social dels afectats, ja que el malalt i la seva família es relacionen amb més persones que es troben en la mateixa situació que ells. Amb l'objectiu d'ajudar a millorar la qualitat de vida dels malalts, les seves famílies i les persones que els atenen, la Fundació ”la Caixa”, dins el seu programa d'Alzheimer i altres malalties neurodegeneratives, ha desenvolupat quatre línies d'actuació per estimular la reminiscència: Teatre i Alzheimer –com estimular el malalt a través del muntatge d'una obra de teatre–, Recordar en els museus –a través de visites a museus antropològics els malalts poden evocar la seva història passada–, Cantem junts? –com muntar una coral amb malalts d'Alzheimer– i la publicació Guia pràctica de reminiscència, una recopilació amb les diferents experiències en reminiscència.La Fundació ”la Caixa” distribueix de manera gratuïta aquests materials a totes les Associacions de Familiars de Malalts d'Alzheimer d'Espanya.

Etiquetes