Aquesta imatge mostra una ecografia Doppler de l’estudi internacional multicèntric RATIO37 liderat per BCNatal.
Esta imagen muestra una ecografía Doppler del estudio internacional multicéntrico RATIO37 liderado por BCNatal.

Una prova ecogràfica al final de l’embaràs detecta nadons de risc i evita complicacions greus

12.01.24

L’assaig clínic RATIO37 ha demostrat en 11.500 embarassades de baix risc que afegir un estudi Doppler de la circulació fetal en la última ecografia pot reduir a la meitat les complicacions que requereixen ingrés a UCI de nadons a terme.

Aquest estudi multicèntric internacional ha estat coordinat des de BCNatal i es publica a la prestigiosa revista The Lancet.

Aquests resultats milloren la capacitat actual d’identificar els casos de més risc i adoptar solucions que poden evitar complicacions greus al bebè.

L’estudi ha comptat amb el suport de la Fundació ”la Caixa”, Fundació CEREBRA i els Hospitals Clínic i Sant Joan de Déu de Barcelona.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 12:28