Investigadores de Sant Pau al laboratori.
Investigadoras de Sant Pau en el laboratorio.

Sant Pau comença a administrar un nou medicament CAR-T, de producció pròpia, contra limfomes B

03.05.23

El CAR-T 19 SP és el segon medicament d'aquest tipus produït i desenvolupat íntegrament a l'Institut de Recerca de l'Hospital Santa Creu i Sant Pau - IIB-Sant Pau. Sant Pau compta actualment amb dos CAR-T acadèmics de producció pròpia.

S'ha començat a tractar els primers pacients en el marc d'un estudi fase I en el que col·labora l'Hospital Virgen del Rocío de Sevilla reclutant pacients i coproduint i administrant el tractament.

El projecte de recerca està liderat pel Dr. Javier Briones, cap del Grup de Recerca d'Immunoteràpia Cel·lular i Teràpia Gènica a l'IIB-Sant Pau i cap de la Unitat d'Hematologia Clínica del Servei d'Hematologia a l'Hospital de Sant Pau.

El projecte compta amb el suport de la Fundació ”la Caixa”, que hi destina 2 milions d'euros, l'Instituto de Salud Carlos III (ISCIII) i l'Institut de Investigació contra la Leucèmia Josep Carreras i amb la col·laboració del Banc de Sang i Teixits de Catalunya.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:31