Aquesta tecnologia ja s'utilitza per estudiar els tumors cerebrals i el càncer de mama.
Esta tecnología ya se utiliza para estudiar los tumores cerebrales y el cáncer de mama.

La nova plataforma UNIQUE CaixaResearch del VHIO permetrà l’anàlisi individual de les diferents cèl·lules que formen un tumor per al desenvolupament de noves teràpies

31.01.24

La Fundació “la Caixa” ha subvencionat la posada en marxa de la plataforma UNIQUE CaixaResearch, que servirà per comprendre millor l’heterogeneïtat del càncer a través de l’anàlisi de cèl·lules individuals amb l’objectiu final d’identificar biomarcadors i dianes terapèutiques més precises per a desenvolupar noves estratègies per tractar els pacients amb càncer.

La nova plataforma també farà possible realitzar experiments que permetin conèixer cada una de les cèl·lules del tumor i on es troben, de forma que podem obtenir un mapa de la posició de les cèl·lules en el teixit i dels gens que expressa cada una d’elles.

La plataforma s’integrarà en el core de plataformes tecnològiques transversals del VHIO i serà accessible a tots els investigadors interessats en esta tecnologia dins i fora del Campus Vall d’Hebron.

Diversos grups d’investigació del VHIO ja estan utilitzant aquesta tecnologia en projectes en curs. Per exemple, per conèixer els mecanismes de resistència del tumor cerebral metastàtic o del càncer de mama amb receptor hormonal positiu al tractament convencional o per identificar les cèl·lules immunitàries del microambient tumoral en càncer de pulmó i melanoma i així intentar activar la resposta immune contra el tumor.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 12:22