Els investigadors seleccionats al costat del director general de la Fundació ”la Caixa”, Antonio Vila Bertrán, i el president del Comitè Científic de la Fundació Luzón, Màrius Rubiralta.
Los investigadores seleccionados junto al director general de la Fundación ”la Caixa”, Antonio Vila Bertrán, y el presidente del Comité Científico de la Fundación Luzón, Màrius Rubiralta.

La Fundació ”la Caixa” impulsa la recerca en biomedicina i salut a Espanya i Portugal a través d’una convocatòria dotada amb 25,3 milions d’euros

23.11.23

33 nous projectes d’investigació reben un ajut de fins a 500.000 euros o de fins a un milió d’euros en el marc de la sisena edició de la convocatòria CaixaResearch d’Investigació en Salut, promoguda per la Fundació ”la Caixa”.  Entre els seleccionats hi ha nou projectes liderats per centres de recerca catalans.

La convocatòria dona suport a projectes de recerca bàsica, clínica o translacional d’excel·lència científica i d’impacte social en els àmbits d’estudi de les malalties cardiovasculars i les infeccions, en oncologia i en neurociències, com també a projectes que desenvolupen tecnologies facilitadores en aquests àmbits.

Entre els seleccionats hi ha projectes orientats a lluitar contra la resistència als antibiòtics dels superbacteris; a identificar nous biomarcadors per predir el risc de recaigudes en la leucèmia limfoblàstica aguda; a generar glòbuls vermells per al tractament de pacients amb anèmia falciforme; a crear un dispositiu de baix cost i fàcil maneig que permeti dur a terme proves de detecció massiva de malària en regions en vies de desenvolupament, o a dissenyar una eina digital per prevenir el suïcidi de persones en risc, entre d’altres.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 12:39