Un termòmetre a un carrer d’una ciutat espanyola. © Shutterstock / RukiMedia.
Un termómetro en una calle de una ciudad española. © Shutterstock / RukiMedia.

El risc de morir en un hospital per causes respiratòries és superior a l’estiu que a l’hivern

07.11.23

Un estudi liderat per ISGlobal, centre impulsat per la Fundació “la Caixa” assenyala que el nombre d'ingressos hospitalaris a Madrid i Barcelona, inclosos els que van resultar en mort, va ser major durant els mesos d'hivern i menor durant l'estació càlida (de juny a setembre), amb un pic al mes de gener i un mínim d'ingressos al mes d'agost. Tot i que el nombre ingressos va ser més elevat durant els mesos d'hivern, la màxima incidència de mortalitat hospitalària per malalties respiratòries es va produir durant els mesos d'estiu i va estar fortament relacionada amb les altes temperatures.

La investigació mostra els efectes de la calor especialment per a la bronquitis aguda i la bronquiolitis, la pneumònia i la insuficiència respiratòria. Ni la humitat relativa ni els contaminants atmosfèrics van tenir un paper estadísticament significatiu en l'associació de la calor amb la mortalitat dels pacients ingressats per malalties respiratòries.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 12:47