El seguiment de 548 persones que han patit la COVID-19 ha permès identificar factors mèdics i socioeconòmics que s’associen al risc de desenvolupar i recuperar-se de la covid persistent.
El seguimiento de 548 personas que han sufrido la COVID-19 ha permitido identificar factores médicos y socioeconómicos que se asocian al riesgo de desarrollar y recuperarse de la covid persistente.

S’identifiquen factors mèdics i socioeconòmics associats al risc de patir i recuperar-se de la covid persistent

05.09.23

El seguiment durant dos anys de més de mig miler de persones que han passat la COVID-19 mostra que el sexe, les malalties prèvies al diagnòstic i el nivell d’estudis són factors predictius del desenvolupament i la recuperació de la covid persistent.

L’estudi observa que només un 7,6% de les persones participants que patien covid persistent s’han recuperat en els primers dos anys i, per tant, posa de manifest el repte al que s’enfronten els sistemes de salut europeus, que requeriran d’un pla i recursos per absorbir i tractar adequadament les persones que pateixen aquesta síndrome.

La recerca, publicada a la revista The Lancet Regional Health – Europe, ha estat coordinada pel Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Germans Trias, la Fundació Lluita contra les Infeccions i l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:09