Irene Cumplido, investigadora predoctoral en el Grup de Recerca en Neuroimatge del BBRC i primera autora del treball.
Irene Cumplido, investigadora predoctoral en el Grupo de Investigación en Neuroimagen del BBRC y primera autora del trabajo.

Un estudi del BBRC utilitza intel·ligència artificial per validar un nou biomarcador de l’envelliment del cervell

31.05.23

El centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall, el Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), ha demostrat la validesa de l’envelliment cerebral accelerat com a un nou marcador biològic d’envelliment.

En l’anàlisi s’han emprat tècniques d’aprenentatge automàtic per estudiar 22.600 imatges per ressonància magnètica de l’UK Biobank, una base de dades biomèdica a gran escala que conté informació genètica i de salut de mig milió de participants del Regne Unit.

Aquestes dades s’han comparat amb biomarcadors d'Alzheimer de 2.300 persones de quatre cohorts, incloent-hi participants sense alteracions cognitives provinents de l’Estudi ALFA, impulsat per la Fundació ”la Caixa”.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:25