Fátima Gebauer Hernández, investigadora i coordinadora del programa de Biologia del Genoma al Centre de Regulació Genòmica (CRG).
Fátima Gebauer Hernández, investigadora y coordinadora del programa de Biología del Genoma en el Centro de Regulación Genómica (CRG).

La Fundació ”la Caixa” organitza un debat sobre el melanoma en el seu Dia Mundial

23.05.23

El debat CaixaResearch de maig tractarà sobre el melanoma cutani, el càncer de pell més agressiu. Les investigadores Fátima Gebauer (CRG) i Marisol Soengas (CNIO) explicaran quines causes s’amaguen darrere d’aquest tumor i com ha avançat la recerca en els darrers anys per combatre’l, inclosos els projectes en els que treballen, amb el suport de la Fundació ”la Caixa”, per millorar el diagnòstic i els tractaments disponibles per als pacients.

La conversa entre les investigadores resoldrà interrogants com: Per què ha augmentat la incidència d’aquest tipus de càncer en els darrers anys? És l’exposició solar la única causa per desenvolupar-lo? La dieta o l’estrès poden jugar un paper en aquesta malaltia? Com han millorat les tècniques de diagnòstic? Quines són les teràpies més prometedores per fer-li front?

El col·loqui tindrà lloc en streaming el dimarts 23 de maig a les 19 hores. Per seguir-lo, és necessari omplir aquest breu formulari com a molt tard una hora abans de l’inici del debat.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:28