D’esquerra a dreta: Part de l’equip d’investigadors i investigadores del Grup de Recerca DIAMET de l’IISPV que ha participat en l’estudi: Lídia Cedó Giné, Teresa Villanueva Carmona, Sonia Fernández-Veledo i Joan Vendrell.
De izquierda a derecha: Parte del equipo de investigadores e investigadoras del Grupo DIAMET del IISPV que ha participado en el estudio: Lídia Cedó Giné, Teresa Villanueva Carmona, Sonia Fernández-Veledo y Joan Vendrell.

Descobert un nou mecanisme que regula el nostre rellotge biològic i l’hormona que controla la sensació de sacietat

Tarragona

27.03.23

És el resultat d'un estudi del grup de recerca DIAMET de l'IISPV, que posa el focus en el paper del metabòlit succinat i la seva relació amb la leptina, hormona que regula la sensació de sacietat. El projecte de l’estudi ha comptat amb prop d’un milió d’euros de suport de la convocatòria CaixaResearch d’investigació en Salut de la Fundació ”la Caixa”.

En el cas de les persones obeses, aquest mecanisme de sacietat està alterat ja que, malgrat tenir els nivells de leptina a la sang elevats, el seu organisme no respon a aquest senyal.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:40