L’exposició materna a entorns naturals afavoreix un creixement fetal saludable. © Shutterstock -  Maksim Safaniuk.
La exposición materna a entornos naturales favorece un crecimiento fetal saludable. © Shutterstock - Maksim Safaniuk.

Els espais verds residencials s’associen amb un major pes en néixer

24.01.23

Una investigació on ha participat un equip de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, ha avaluat les associacions entre l'exposició materna a entorns naturals i els resultats del part en 11 cohorts de naixement de nou països europeus.

Els resultats de l'estudi, publicats a la revista Environment International, indiquen que la proximitat a espais verds entorn el domicili s'associa amb un major pes en néixer i menors probabilitats de tenir un nadó petit per l’edat gestacional o PEG, com s'anomenen els nadons amb un pes inferior o igual al percentil 10.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:55