D’esquerra a dreta: la Dra. Marta Crous-Bou, investigadora col·laboradora del BBRC i co-líder del projecte; la Dra. Blanca Rodríguez-Fernández, investigadora del BBRC i primera autora de tots dos estudis, i la Dra. Natàlia Vilor-Tejedor, co-investigadora sènior de l'estudi i líder de l'equip de Neurobiogenètica del BBRC.
De izquierda a derecha: la Dra. Marta Crous-Bou, investigadora colaboradora del BBRC y co-líder del proyecto; Blanca Rodríguez-Fernández, investigadora del BBRC y primera autora de ambos estudios, y Natàlia Vilor-Tejedor, co-investigadora senior del estudio y líder del equipo de Neurobiogenética del BBRC.

Un equip del BBRC detecta que la predisposició genètica a telòmers més llargs podria tenir un efecte protector contra l’Alzheimer

19.12.22

Les investigacions han estat liderades pel Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall, i ha comptat amb participants sense alteracions cognitives provinents de l'Estudi ALFA, impulsat per la Fundació "la Caixa".

Dos estudis, publicats a les revistes Alzheimer's Research & Therapy i Computational and Structural Biotechnology Journal, estudien la relació directa entre els telòmers, un biomarcador d’edat biològica i la malaltia d'Alzheimer.

La funció dels telòmers és protegir el material genètic: se situen en els extrems dels cromosomes i s'escurcen cada vegada que una cèl·lula es divideix. Per això, la seva longitud és considerada un marcador de l'envelliment biològic.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 14:11