A l’estudi una major densitat de població es va associar amb pitjors resultats d'activitat física i capacitat en pacients amb MPOC. © Christian Mueller / Shutterstock.
En el estudio una mayor densidad de población se asoció con peores resultados de actividad física y capacidad en pacientes con EPOC. © Christian Mueller / Shutterstock.

Un estudi mostra com l’entorn urbà condiciona l’activitat física de les persones amb MPOC

14.10.22

L’estudi d’ISGlobal, centre impulsat per Fundació ”la Caixa”, mostra que els pacients que viuen a prop de carrers peatonals més llargs caminen més i els qui ho fan a zones més densament poblades caminen menys.

L'equip investigador conclou que aquests factors ambientals del veïnat haurien de tenir-se en compte en els contactes clínics amb pacients i a l'hora de desenvolupar polítiques de planificació urbana i de transport destinades a promoure l'activitat física en persones amb malalties cròniques.

Les persones amb malaltia pulmonar obstructiva crònica representen al voltant del 35% de la població urbana actual a Europa.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 14:21