Alfonso Jaramillo, de l’Instituto de Biología Integrativa de Sistemas (I2SysBio-CSIC).
Alfonso Jaramillo, del Instituto de Biología Integrativa de Sistemas (I2SysBio-CSIC).

La Fundació ”la Caixa” destina més de 23 milions d’euros a 33 nous projectes de recerca en biomedicina i salut a Espanya i Portugal

20.09.22

La cinquena edició de la convocatòria CaixaResearch d’Investigació en Salut 2022 impulsarà a tots dos països 33 nous projectes punters de recerca biomèdica, als quals concedeix un ajut de fins a un milió d’euros. Entre els seleccionats hi ha nou projectes liderats per centres de recerca catalans.

La convocatòria premia iniciatives d’investigació bàsica, clínica o translacional de gran excel·lència i impacte davant de reptes de salut en els àmbits de les malalties cardiovasculars, infeccioses i oncològiques, i en neurociències, així com projectes que donin lloc a tecnologies facilitadores en aquests àmbits.

Entre els seleccionats hi ha projectes per aconseguir un nou tractament per a les encefalitis autoimmunes; analitzar com influeix la microbiota intestinal en la pèrdua de control de la ingesta a l'obesitat; esbrinar com modulen les cèl·lules tumorals el microambient que les envolta perquè els sigui favorable; desenvolupar una nova nanotecnologia terapèutica per aturar la progressió del parkinson, o regenerar el teixit cardíac després d'un infart, entre d'altres.

Des dels inicis del programa el 2018, l’entitat ha destinat prop de 95 milions d’euros a 138 investigacions seleccionades per un comitè d’experts internacionals.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 15:40