La Dra. Eider Arenaza-Urquijo, investigadora de l’estudi i cap d’equip al BBRC, i Müge Akinci, investigadora del BBRC i autora principal de l’estudi.
La Dra. Eider Arenaza-Urquijo, investigadora del estudio y responsable de equipo en el BBRC, y Müge Akinci, investigadora del BBRC y autora principal del estudio.

Demostren l’associació entre biomarcadors de l’Alzheimer i els símptomes d’ansietat i depressió durant el confinament per la Covid-19

30.08.22

La recerca ha estat liderada pel Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall, i hi han participat més de nou-centes persones sense alteracions cognitives provinents de l’Estudi ALFA, que compta amb el suport de la Fundació ”la Caixa”

Els resultats, publicats a Neurology®, indiquen una relació entre els marcadors de risc relacionats amb la malaltia, com la proteïna beta amiloide o la neuroinflamació, i l’augment de símptomes d’ansietat o depressió.

En l’anàlisi també s’ha explorat el paper de l’estrès i els canvis d’estil de vida (son, menjar, beure, hàbits de fumar i ús de medicaments) durant aquest període, a més de factors sociodemogràfics com les diferències de sexe/gènere i la salut mental de les persones cuidadores.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 15:42