Seguir les recomanacions de l’OMS permetria evitar cada any més de 3.600 morts per cardiopatia isquèmica relacionada amb el soroll.
Seguir las recomendaciones de la OMS permitiría evitar cada año más de 3.600 muertos por cardiopatía isquémica relacionada con el ruido.

El trànsit a les ciutats europees exposa 60 milions de persones a nivells de soroll perjudicials per la salut

24.03.22

Un estudi d’ISGlobal, centre impulsat per Fundació ”la Caixa”, amb dades de 749 ciutats estima que complir amb les recomanacions de l’OMS permetria evitar més de 3.600 morts per cardiopatia isquèmica cada any.

L'exposició prolongada al soroll del trànsit rodat pot provocar una reacció d'estrès sostingut, que dona lloc a l'alliberament d'hormones de l'estrès, a l'augment de la freqüència cardíaca i de la pressió arterial i a la vasoconstricció, la qual cosa pot acabar donant lloc a malalties cròniques, com les cardiovasculars o a trastorns de depressió i ansietat.

Els resultats, publicats a Environment International, mostren que més d'un 48% dels 123 milions de persones adultes (20 anys o més) incloses en l'estudi suporten nivells de soroll superiors als recomanats per l'OMS. Cal recordar que l'OMS recomana que el nivell de soroll mitjà registrat al llarg de 24 h no sobrepassi els 53 decibels.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 16:01