D’esquerra a dreta, els autors de l’estudi: Rosa Vivanco, Jaume Roquer, Sergio Olmos, Uxue Lazcano, Carla Avellaneda i Cathryn Tonne.
De izquierda a derecha, los autores del estudio: Rosa Vivanco, Jaume Roquer, Sergio Olmos, Uxue Lazcano, Carla Avellaneda y Cathryn Tonne.

Viure a prop de zones verdes redueix en un 16% el risc de patir un ictus

15.03.22

Un estudi de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques, l’Hospital del Mar, la Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) i l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, troba que, per contra, l’exposició a contaminants ambientals com les partícules fines, el diòxid de nitrogen o el sutge, incrementa de forma significativa el perill de patir un ictus isquèmic.

L’article publicat a la revista Environment International, un dels treballs més importants publicats fins ara a Europa, ha analitzat dades de tota la població de Catalunya, georeferenciant a més de tres milions i mig de persones.

Els autors consideren que aquests resultats fan necessari replantejar els nivells màxims de contaminants atmosfèrics establerts per la Unió Europea.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 16:04