Un estudi troba que els nens i les nenes que viuen i estudien prop d’espais verds pateixen menys estrès oxidatiu

01.03.22

Un estudi liderat per l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació ”la Caixa” troba que una major exposició a vegetació s’associa amb nivells més baixos d’estrès oxidatiu i que aquesta associació s’observa independentment de l’activitat física que duen a terme les nens i nens.

L’estrès oxidatiu ens fa envellir o emmalaltir. Fins ara no s’havien estudiat els efectes directes de viure o estudiar prop d’espais verds en els processos biològics. És especialment important per conèixer el paper que pot tenir l’exposició a vegetació en les malalties respiratòries i al·lèrgiques.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 16:13