La Dra. Natàlia Vilor-Tejedor, co-autora de l’estudi i membre del Grup de Recerca en Neuroimatge del BBRC, i la Dra. Marta Crous-Bou, autora de l’estudi i científica col·laboradora del BBRC.
La Dra. Natàlia Vilor-Tejedor, coautora del estudio y miembro del Grupo de Investigación en Neuroimagen del BBRC, y la Dra. Marta Crous-Bou, autora del estudio y científica colaboradora del BBRC.

Vinculen una major exposició a diòxid de nitrogen amb nivells més alts de biomarcadors de malaltia d’Alzheimer en el cervell

16.12.21

Un estudi dut a terme en el centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall, el Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), juntament amb l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), ha determinat una associació entre la contaminació de l'aire i majors concentracions de proteïna beta amiloide al cervell i de neurofilament lleuger (NfL) en el líquid cefalorraquidi, dos indicadors de l’inici biològic de l’Alzheimer.

Segons els resultats de la recerca, que compta amb l’impuls de la Fundació ”la Caixa”, les persones que ja presenten nivells anormals de beta amiloide serien més sensibles a l’exposició a la pol·lució atmosfèrica, i això podria accelerar el desenvolupament de la malaltia.

La mostra ha inclòs 156 adults cognitivament sans residents a Barcelona, amb una mitjana d’edat de 57 anys, la majoria amb antecedents familiars de malaltia d’Alzheimer, provinents de l’estudi ALFA.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 16:47