Els recercadors troben vincles contundents entre la Covid 19 i els contaminants. © Stefano Guidi/ Shutterstock.com.
Los investigadores encuentran vínculos contundentes entre la Covid 19 y los contaminantes. © Stefano Guidi/ Shutterstock.com.

La contaminació de l’aire no s’associa amb un major risc d’infecció, però sí amb un major risc d’emmalaltir per COVID-19

17.11.21

La contaminació de l'aire no s'associa amb un risc d'infecció més gran, però sí amb un risc més gran d'emmalaltir per COVID-19. És la conclusió d’un estudi coliderat per l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, i coliderat pel projecte GCAT| Genomes for Life- Institut d'Investigació Germans Trias i Pujol (IGTP) de Badalona.

L'estudi, publicat a Environment Health Perspectives i realitzat a una cohort d'individus residents a Catalunya (COVICAT), va incloure 9.605 participants. Entre els infectats es va trobar una associació entre més exposició al diòxid de nitrogen (NO2) i partícules fines (PM2.5) i nivells més elevats d'IgG contra els cinc antígens virals (la qual cosa indica més càrrega infecciosa i/o gravetat de símptomes).

Per a la població total (els 9.605 participants) es va trobar una associació entre més exposició a (NO2) o (PM2.5) i malaltia (símptomes), sobretot per als casos greus que van acabar a l'hospital o en teràpia intensiva. L'associació amb PM2.5 va ser més forta per a homes de més de 60 anys i persones que vivien en zones desafavorides.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 16:54