Dr. Marc Suárez-Calvet, investigador principal de l’estudi i cap del grup de Biomarcadors en Fluid i Neurologia Translacional del BBRC.
Dr. Marc Suárez-Calvet, investigador principal del estudio y jefe del grupo de Biomarcadores en Fluidos y Neurología Traslacional del BBRC.

Identifiquen a la sang un biomarcador que permet detectar de forma molt precisa les fases inicials de la malaltia d’Alzheimer

18.10.21

Un nou estudi liderat al Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), amb l’impuls de la Fundació ”la Caixa”, revela que certs nivells d’una proteïna cerebral present al plasma sanguini indiquen la presència d’alteracions associades a la fase preclínica de la malaltia d’Alzheimer.

La recerca obre la porta a dissenyar nous sistemes de diagnòstic precoç no invasius basats en la combinació de biomarcadors sanguinis de la malaltia.

La investigació ha estat possible gràcies a la col·laboració dels participants de l’Estudi Alfa, impulsat per la Fundació ”la Caixa”, i de dues altres cohorts internacionals dedicades a la recerca de l’Alzheimer.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 16:59