Els espais verds s'associen amb una menor mortalitat prematura. © Shutterstock. Kristi Blokhin.
Los espacios verdes se asocian con una menor mortalidad prematura. © Shutterstock. Kristi Blokhin.

ISGlobal presenta el rànquing de les ciutats europees amb major mortalitat atribuïble a la manca d’espais verds

08.10.21

Les ciutats d'Europa podrien evitar fins a 43.000 morts a l'any si complissin amb les indicacions de l'OMS d’accés a espais verds, segons un estudi d’ISGlobal, centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, que ha analitzat més de 1.000 ciutats a 31 països europeus. Les dades s'han donat a conèixer a través d'una publicació a The Lancet Planetary Health.

Els espais verds s'associen amb diversos efectes beneficiosos per a la salut, entre els quals destaquen una menor mortalitat prematura, una major esperança de vida, menys problemes de salut mental, menys malaltia cardiovascular, millor funció cognitiva en nens, nenes i gent gran i nadons més saludables. Així mateix, ajuden a mitigar la contaminació atmosfèrica, la calor i el soroll, contribueixen al segrest de CO2 i proveeixen oportunitats per a la pràctica d'exercici i la interacció social.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 17:00