Fumar durant l’embaràs pot afectar el creixement fetal per canvis en l’expressió de gens a la placenta

09.09.21

Fumar durant l'embaràs s'associa amb canvis en els patrons de metilació de l'ADN de la placenta, i molts d'aquests canvis estan al seu torn associats amb un pitjor desenllaç del part, segons mostra un estudi co-liderat per l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, en col·laboració amb la Universitat d’Emory, Atlanta.

Les troballes, publicades a la revista Nature Communications, també indiquen que aquests canvis en metilació de l'ADN poden afectar l'expressió de gens implicats en respostes a factors ambientals, creixement i inflamació, la qual cosa explicaria l'impacte sobre el creixement fetal.

A Europa, al voltant d'una de cada 10 dones fuma durant l'embaràs. Els efectes nocius sobre la salut del fetus són, per tant, un problema considerable de salut pública.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 17:09