La pèrdua de pes, un indicador d’un major risc de desenvolupar la malaltia d’Alzheimer

16.06.21

Un estudi liderat pel Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), amb l’impuls de la Fundació ”la Caixa”, suggereix que les persones amb un risc incrementat de desenvolupar l’Alzheimer experimenten una pèrdua de pes que precediria al deteriorament cognitiu.

Per si sola, la pèrdua de pes aïllada no és útil per determinar el risc de tenir la malaltia. No obstant, com diu l’estudi publicat a la revista Alzheimer’s Research & Therapy, incloure els canvis de pes com un indicador de risc, un cop descartades altres patologies, pot ajudar a predir quines persones tenen més possibilitats de desenvolupar deteriorament cognitiu associat a l’Alzheimer i, per tant, permetre que es beneficiïn de possibles estratègies de prevenció.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 17:24