Investigadors troben sis nous gens associats a l’Alzheimer

07.06.21

La prestigiosa revista Nature Communications publica un estudi d'Ace Alzheimer Center Barcelona que aporta noves troballes sobre la genètica de la malaltia d'Alzheimer gràcies a l'ús del voltant de mig milió de mostres genètiques dels consorcis GR@ACE, DEGESCO, IGAP, EADB i UKBiobank.

A més, l'estudi ha elaborat una escala de valoració del risc de desenvolupar la malaltia i, aplicant-la a les persones amb el gen  APOE ɛ4, que és el principal factor de risc per la demència, l’estudi ha pogut determinar que qui puntuï alt en aquesta escala desenvoluparien la malaltia d’Alzheimer fins a 5 anys i mig abans.

Aquesta publicació és el tercer gran article del projecte Genomic Research at Ace (GR@ACE), impulsat per Grifols i la Fundació ”la Caixa”, encara que gràcies a les destacades col·laboracions de l'equip científic d'Ace, la informació generada per aquest programa figura ja en més de 10 articles d'investigació internacional.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 17:27