Un estudi conclou que l’11% de la població andorrana va estar exposada al virus SARS-CoV-2 durant la primera onada

Escaldes-Engordany

21.05.21

El 91% de la població del Principat d’Andorra va participar d’aquest estudi de seroprevalença d’ISGlobal, centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, i el Servei Andorrà d’Atenció Sanitària, convertint-se en el primer que avalua universalment a tota la població i en el més gran d’aquest tipus a tot el món. L’11 % va estar exposada al virus SARS-CoV-2 durant el pic inicial de la pandèmia, una xifra que és més del doble que el que va detectar a Espanya l’estudi ENE-COVID.

L'estudi estima que els treballadors estacionals van ser els més afectats durant el pic inicial de la pandèmia ja que l’esclat es va produir durant la temporada d’hivern, amb una alta afluència i intensitat turística. En concret, la seroprevalença d’aquests treballadors va ser d’un 13,3%. Per contra, la de la població general va ser d’un 9,7%.

ISGlobal i la Fundació ActuaTech han firmat un conveni en el qual s’emmarca aquest estudi per desplegar plans d’avaluació epidemiològica, polítiques de reforçament de la bioseguretat i estudis de correlació entre variables epidemiològiques i demogràfiques i traços genètics.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 17:30