L’impacte de la millora de la qualitat de l’aire pel confinament en la mortalitat espanyola, analitzat per primera vegada en aquest estudi d’ISGlobal, centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”. © Shutterstock / JJFarq.

La millora de la qualitat de l’aire durant la primera onada de la COVID-19 va evitar al voltant de 150 morts prematures a les principals ciutats espanyoles

11.05.21

Un estudi realitzat per ISGlobal, centre impulsat per la Fundació “la Caixa”, i el Barcelona Supercomputing Center estima que la millora de la qualitat de l’aire durant el confinament de la primera onada de covid va evitar al voltant de 150 morts prematures a les capitals de província espanyoles.

Diverses anàlisis han estimat la reducció de la mortalitat per la millora de la qualitat de l'aire durant els períodes de confinament a la Xina i Europa. El nou estudi, publicat a la revista Environmental Pollution, es va centrar per primer cop a Espanya i les seves 47 capitals de província, avaluant els canvis en els nivells de contaminació atmosfèrica -diòxid de nitrogen i ozó- entre març i juny de 2020 i estimant l’impacte d’aquests canvis en la mortalitat de la població.

Segons els recercadors, aquestes troballes evidencien els beneficis per la salut que suposa la reducció de la contaminació atmosfèrica a curt termini. A més, creuen que, amb reduccions permanents de les emissions, els efectes positius serien majors.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 17:38