El nou programa Fundació ”la Caixa” – BIST Chemical Biology impulsa un hub per al disseny de nous fàrmacs a Barcelona

02.03.21

La Fundació ”la Caixa” i el BIST creen el programa Chemical Biology per impulsar dos nous grups de recerca puntera a l’IRB i l’IBEC, centres BIST. La iniciativa pretén captar talent en l’àmbit de la biologia química i alhora promoure la creació d’un ecosistema que fomenti la investigació d’excel·lència per millorar la salut de les persones.

L’objectiu del programa és fomentar la investigació en biologia química enfocada a la millora del disseny i producció de nous fàrmacs, per tal de crear un hub d’aquesta disciplina a Barcelona.

El programa arrenca amb la incorporació de dos nous grups de recerca a l’IRB i l’IBEC liderats per dues destacades investigadores: la Dra. Cristina Mayor-Ruiz (IRB Barcelona) i la Dra. Irene Marco-Rius (IBEC).

La biologia química és la ciència que estudia el comportament de petites molècules en sistemes vius, combinant les tècniques quantitatives de la química amb la importància mèdica de la biologia. Una de les metes de la biologia química és l’obtenció de nous medicaments.