”la Caixa” ha lliurat ajuts per a 79 projectes de recerca pionera i de gran impacte social per un import de 28 milions d’euros

16.09.19

Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Javier Solana, membre del Patronat i del Consell Assessor d'Experts en Recerca de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i Pedro Duque, ministre de Ciència, Innovació i Universitats del Govern d'Espanya, han lliurat avui 79 ajuts a projectes de recerca i innovació d'excel·lència nacionals i internacionals.

Les investigacions s'emmarquen dins de tres de les línies d'actuació en l'àmbit de la recerca de la Fundació Bancària ”la Caixa”: les beques de postdoctorat, per impulsar el talent investigador; suport a projectes d'excel·lència de recerca en biomedicina i salut, i el programa CaixaImpulse, per traslladar els resultats de la recerca biomèdica a la societat.

Podem reduir l'impacte ambiental amb materials intel·ligents? És possible revertir la immortalitat de les cèl·lules cancerígenes? Es pot diagnosticar la demència amb una simple anàlisi de sang? Aquests són tres exemples de preguntes a les quals donaran resposta en els propers anys els investigadors seleccionats.

”la Caixa” impulsa projectes capdavanters en recerca multidisciplinària per incidir en el benestar social. Al llarg de tres dècades, la institució ha destinat més de 500 milions d'euros a formació, recerca i innovació, fomentant un ecosistema global que va del laboratori a la societat.

El president de l'entitat, Isidre Fainé, ha manifestat: «Els científics són capaços de transformar el món a través de la seva imaginació, el seu talent i el seu esforç, i aconsegueixen oferir respostes a preguntes que tal vegada no ens hem formulat. Des de la Fundació Bancària ”la Caixa” impulsem projectes que ajuden a ampliar els horitzons del nostre coneixement, com les 79 recerques que presentem avui, que de ben segur ens ajudaran a dibuixar un futur esperançador».