”la Caixa” dota a Vall d’Hebron del primer robot radiològic al món que s’utilitza en un servei d’endoscòpia

16.07.19

Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”; el Dr. Josep Ramon Armengol Miró, director de Vall d’Hebron-Wider Barcelona; el Dr. Albert Salazar, gerent de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, i el Dr. Joan X. Comella, director del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), han signat avui un conveni de col·laboració que enforteix el compromís que, des de fa deu anys, mantenen aquestes institucions per millorar la salut de les persones.

”la Caixa” aportarà 4.150.000 euros fins al 2022 per a la incorporació del robot Artis Pheno, i l’ampliació del Servei d’Endoscòpia Digestiva Vall d’Hebron - Wider Barcelona, que  atendrà al voltant de 1.200 pacients cada any.

Aquest nou  aparell consisteix en un arc radiològic robotitzat que incorpora un escàner i que permet obtenir imatges virtuals en tres dimensions, fet que millorarà la precisió i la seguretat en el tractament i el diagnòstic associats a l’endoscòpia.

«Amb aquest innovador i sofisticat robot, fem un pas més per millorar la recerca i l’atenció mèdica dels pacients, una de les línies estratègiques de “la Caixa”. Gràcies al guiatge del doctor Armengol, referent en el camp de l’endoscòpia digestiva, de ben segur que els malalts es beneficiaran d’un tractament molt menys invasiu, cosa que repercutirà directament en la seva qualitat de vida», ha destacat el president de “la Caixa”, Isidre Fainé.