”la Caixa” i l’Hospital Clínic de Barcelona signen una aliança estratègica per potenciar la recerca pionera de gran impacte i la millora assistencial

22.03.19

Isidre Fainé, president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i Josep Maria Campistol, director general de l'Hospital Clínic de Barcelona, han signat avui un conveni de col·laboració que enforteix el compromís que, des de fa més d'un segle, mantenen totes dues institucions per fer un salt qualitatiu en la millora de la salut de les persones malaltes i la de les seves famílies.

”la Caixa” destinarà prop de 6 milions d'euros a potenciar la recerca capdavantera, l'atenció al pacient i la família i la formació, al llarg dels propers cinc anys, a l'Hospital Clínic de Barcelona.

La creació de la Unitat per a la Recerca en Immunoteràpia del Càncer Clínic - ”la Caixa”, pionera a Europa, permetrà tractar més de 70 pacients amb diferents tipus de càncer a l'any amb una teràpia personalitzada i menys agressiva.

Segons ha explicat el president de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Isidre Fainé, «Aquesta aliança materialitza l'aposta de l'entitat per millorar un dels béns mes preuats: la salut de les persones. Avui ho reforcem amb les tres línies que caracteritzen l'Hospital Clínic de Barcelona: l'atenció als malalts i els seus familiars, la recerca biomèdica i la formació de metges i investigadors».