La Fundació Bancària ”la Caixa” ha destinat 400 milions d’euros a la recerca i la formació d’excel·lència

05.11.18

Isidre Fainé, President de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Javier Solana, membre del Patronat i del Consell Assessor d’Experts en Recerca de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i Manuel Heitor, Ministre de Ciència, Tecnologia i Ensenyament Superior del Govern de la República de Portugal, han lliurat avui 75 ajuts a projectes de recerca i innovació d’excel·lència nacionals i internacionals.

Les investigacions s’emmarquen dins de tres de les línies d’actuació en l’àmbit de la recerca de la Fundació Bancària ”la Caixa”: beques de postdoctorat per fomentar el talent; convocatòria de projectes de recerca en biomedicina i salut, i programa CaixaImpulse, per traslladar els resultats de les recerques a la societat.

Podem crear materials nous amb propietats espectaculars? El fetge podria revelar el taló d’Aquil·les de la malària? Podem tractar el càncer induint l’envelliment cel·lular? Aquests són tres exemples de preguntes a les quals donaran resposta els investigadors seleccionats en els propers anys.

La Fundació Bancària ”la Caixa” vol impulsar projectes capdavanters en recerca multidisciplinària per incidir en el benestar social. El Pla Estratègic 2016-2019 inclou la inversió en recerca com a prioritat, i preveu triplicar el pressupost en aquest camp fins als 90 milions d’euros l’any 2019.

El president de l’entitat, Isidre Fainé, ha manifestat: «Vivim en una societat canviant, en què els descobriments obren escenaris que plantegen nous reptes de futur. Aplicant els principis d’anticipació, compromís i excel·lència que guien l’acció de l’entitat des de fa més d’un segle, apostem fermament pel suport a la recerca en salut».