Una supervivència del 70 % en càncer el 2030 només serà possible amb una estratègia nacional en recerca

12.09.18

Aquesta estratègia comprendria, a més d’un suport més gran a la innovació i una presència més gran de la despesa pública en assaigs clínics, duplicar almenys la inversió per investigar el càncer d’aquí al 2030.

Es preveu que, per al 2030, hi haurà a Espanya un nou cas de càncer cada 1,8 minuts, i una mort cada 3,8 minuts.

Compromesos amb la recerca en càncer és el primer informe sobre la recerca i la innovació en càncer a Espanya, que neix de la col·laboració de l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), la Fundació ”la Caixa” i l’Associació Espanyola de Recerca sobre el Càncer (ASEICA), tres entitats privades i compromeses amb la recerca en càncer i la seva translació al pacient.

Després de la crisi, entre els anys 2010 i 2016, la despesa pública en R+D anual s’ha reduït en 1.400 M?, la qual cosa significa una disminució del 21 %.

En el mateix període, del 2010 al 2016, la inversió pública per investigar el càncer a Espanya s’ha estancat, mentre que el finançament procedent de la filantropia ha augmentat en el 178 %, i els fons europeus, en el 46 %.

2017 ha estat l’any en què s’ha destinat més a investigar el càncer a Espanya, amb una xifra global, entre capital públic, privat i europeu, de 140,3 M?.

En el context europeu, el 76 % dels assaigs clínics duts a terme a Espanya responen a les necessitats de la indústria farmacèutica multinacional, davant el 49 % a França o el 56 % als Països Baixos.