CaixaImpulse selecciona 20 projectes de recerca biomèdica per facilitar la seva transferència al mercat

07.09.18

La Fundació Bancària ”la Caixa” i CaixaCapital Risc anuncien els 20 projectes seleccionats a la quarta convocatòria del programa CaixaImpulse. En aquesta edició hi ha dues novetats: l’ampliació del programa a la resta de països europeus, amb el suport de l’European Institute of Technology - Health, el consorci europeu líder en innovació en biomedicina; i l’increment dels ajuts fins a un màxim de 100.000 euros.

Els projectes seleccionats inclouen des del desenvolupament de nous compostos per al tractament de desordres neurodegeneratius, fins al desenvolupament de noves teràpies per al tractament del càncer de pròstata, o la cerca de noves eines per al diagnòstic i el tractament d’infeccions.

Les iniciatives presentades procedeixen de centres de diferents comunitats, com ara Andalusia, Catalunya, Comunitat Valenciana i Madrid, i també acull projectes procedents de Porto (Portugal).

La Fundació Bancària ”la Caixa” i Caixa Capital Risc van posar en marxa aquest programa el 2015, amb l’objectiu de facilitar la translació a la societat del coneixement científic originat en centres de recerca, universitats i hospitals, a través de patents, creació d’empreses o acords de transferència. El programa ja hi ha destinat 7,5 milions d’euros i ha impulsat 58 iniciatives, 10 de les quals ja s’han convertit en empreses derivades (spin-off) i 7 més es troben en procés de creació.

Segons l’informe European Innovation Scoreboard 2018 (EIS), Espanya disposa d’infraestructures pioneres, centres de recerca i professionals de primer ordre ?cosa que suposa una valuosíssima font de coneixement per generar riquesa?, però també té una assignatura pendent: la seva valoració i comercialització. Es genera, d’aquesta manera, la paradoxa que Espanya se situa en el lloc 16è de la Unió Europea en innovació. Amb la finalitat de contribuir a canviar aquesta realitat, l’Obra Social ”la Caixa” i Capital Risc donen suport al programa CaixaImpulse.

Última actualització: 27 febrer 2024 | 19:13